Fondsenwerving nieuw Stedelijk Museum Kampen
Opdrachtgever: Stedelijk Museum Kampen
Periode: 2008
Inhoud: Het betreft de begeleiding van de fondsenwerving voor de multimediatour en de nieuwe inrichting van het museum. Totaal te werven bedrag ca. 350.000 euro. Het gaat concreet om het opstellen van een fondsenwervingsstrategie, het leggen van contacten met diverse cultuurfondsen en het opstellen en begeleiden van de fondsaanvragen. Daarnaast wordt geadviseerd over de sponsorwerving bij het bedrijfsleven en de samenstelling van sponsorpakketten.
Fondsenwerving Project Molukse Barak
Opdrachtgever: Stichting Het Nederlands Openluchtmuseum/Stichting Herbouw Molukse Barak
Periode: 2002
Inhoud: opstellen fondsenwervingstrategie, begeleiding van de uitvoering van de wervingscampagne, leggen van contacten met fondsen en sponsors, verzorgen uitvoerende acties en presentaties
Resultaat: Binnen een jaar werd het beoogde bedrag van € 1.000.000 euro geworven voor de complete herbouw en inrichting, een publicatie en voor 5 jaar exploitatie van de Molukse Barak.