Businessplan Samenwerkende Waterliniemusea

In opdracht van de Stichting Samenwerkende Waterliniemusea werkt Berns MuseumManagement aan een businessplan. De samenwerkende musea zijn het Nationaal Vesting Museum Naarden, Fort Vechten bij Utrecht en Slot Loevestijn in Poederoijen. Deze drie musea vormen belangrijke steunpunten van de Nieuwe Hollandse Waterlinie die loopt van de Stelling van Amsterdam in het noorden, naar Gorinchem in het zuiden van ons land.

De samenwerkende musea werken aan een nieuw museumpaviljoen op Fort Vecchten dat in het najaar 2015 zal worden geopend. In dit paviljoen wordt de geschiedenis en betekenis van de Hollandse Waterlinie voor een breed publiek gepresenteerd. Ook zal er een kenniscentrum worden ingericht.

Het is de ambitie van de samenwerkende musea om zowel organisatorisch als inhoudelijk en publicitair samen te werken en met een gemeenschappelijke back-office zoveel mogelijk kennis en kosten te delen.

Klik hier voor meer informatie

Reacties zijn gesloten.