Gemeenteraad Rotterdam akkoord met Collectiegebouw Museum Boijmans Van Beuningen

Booijmans-klGisteravond is de gemeenteraad van Rotterdam in grote meerderheid akkoord gegaan met de bouw van het nieuwe Collectiegebouw van Museum Boijmans Van Beuningen. Het gebouw dat is ontworpen door het Rotterdamse bureau MVRDV – dat ook tekende voor de Markthal-  zal verrijzen in het Museumpark naast het museum. Het concept is uniek in de wereld: een voor publiek toegankelijk kunstdepot waarin tevens ruimte is voor colelcties van particuliere verzamelaars, restauratieateliers, expositieruimten en een restaurant. Het Collectiegebouw kost 60 miljoen en wordt gefinancierd uit publiek-private middelen. Als alles volgens plan verloopt zal het nieuwe gebouw eind 2018 zijn deuren openen voor het publiek.

Peter Berns was de afgelopen jaren als adviseur betrokken bij dit project. Hij stelde een second-opinion op met betrekking tot de toekomstige exploitatie van het nieuwe gebouw en maakte ook een marktverkenning waarin ondermeer een internationale vergelijking van dergelijke projecten elders in de wereld is opgenomen.

Klik hier voor meer informatie

Reacties zijn gesloten.