Marketing en communicatie

Biënnale Overijssel

Opdrachtgever: gemeente in Overijssel

Periode: 2007

Inhoud:  Berns MuseumManagement is door een gemeente in Overijssel gevraagd om op basis van een beeldententoonstelling een concept voor een Biënnale Overijssel uit te werken. De Biënnale zou moeten uitgroeien tot een grote culturele provinciale activiteit met een landelijke uitstraling.

Resultaat:   Voor de gemeente is een communicatie- en een fondsenwervingplan opgesteld en gepresenteerd. Momenteel lopen er met de gemeente en provincie gesprekken over de uitvoering van het plan.

naar boven

Museum de Fundatie

Opdrachtgever: Stichting Hannema-de Stuers Fundatie

Periode: 2006-2007

Inhoud:  De opdracht was om de communicatiemedewerker te begeleiden en te helpen bij het in de markt zetten van het onlangs geopende museum en een aantal tentoonstellingen waaronder de publiekstrekker ‘Voerman 150 jaar. De keuze van Henk van Ulsen’. Museum de Fundatie beschikt over twee prachtige locaties: Kasteel ’t Nijenhuis in Heino en Paleis aan de Blijmarkt in Zwolle.

Resultaat:   De medewerker is gedurende de periode begeleid en het museum en de tentoonstellingen hebben landelijk veel exposure gekregen. Alle media schreven over ‘Voerman 150 jaar’ (30.000 bezoekers) en de tentoonstelling haalde het NOS-journaal.

Klik hier voor meer informatie

naar boven

Reacties zijn gesloten.